مسئول روابط عمومی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: ایران اسلامی تعامل خود با کشورها را با شاخص‌هایی مانند حمایت از مقاومت و مقابله با رژیم صهیونیستی افزایش می‌دهد.

ایران در تعامل با جهان سیاست شاخص «حمایت از مقاومت»‌ را مدنظر دارد

به گزارش قدس آنلاین به نقل از خبرگزاری تسنیم، سردار رمضان‌شریف با حضور در بیست و دومین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری‌ها با اشاره به موضع جمهوری اسلامی ایران در قبال کشورهای همسایه گفت: سیاست و مشی سیاسی جمهوری اسلامی بر تامین امنیت، رفاه و آسایش کشورهای اسلامی است و هر چقدر احزاب و گروه‌ها در خدمت فرهنگ دینی و آسایش مردم قرار گیرند و نگاهشان معطوف به دشمن مشترک ما «اسرائیل» شود به طور طبیعی از حمایت‌های معنوی، دیپلماتیکی و در صورت نیاز از سایر حمایتهای جمهوری اسلامی برخوردار می‌شوند. 

وی با اشاره به معیارهای جمهوری اسلامی در برقراری ارتباط با سایر کشورها تصریح کرد: ایران در برقراری ارتباط یا کاهش و افزایش سطح آن به میزان تعامل کشورها به پیشرفت امت اسلامی، حمایت از مقاومت، آزادی فلسطین و مقابله با اسرائیل نگاه و به آنها نمره می‌دهد و به این صورت مورد حمایت ایران قرار می‌گیرند. 

سردار رمضان‌شریف درباره حمایت از سوریه و عراق و دولت قانونی‌شان اظهار کرد: به طور طبیعی ایران از انتخاب مردم آن کشورها  حمایت می‌کند و اگر دولت حاکم آن کشورها از دیگران تقاضای کمک کند یا از ورود آنها ممانعت نماید باید مورد احترام قرار گیرد و ترکیه هم باید پایبند این موضوع شود. 

مسئول روابط عمومی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با اشاره به اظهارات حیدر عبادی درباره جنگ با ترکیه بیان کرد: هر اقدامی که توسط دولت قانونی و منتخب مردم در عراق و سوریه انجام شود باید محترم بشماریم. بنابراین اگر دولت عراق خواستار کمک مستشاری از بعضی‌ها است و از برخی دیگر تقاضای کمک نمی‌کند باید احترام گذاشت. 

وی در مورد حمایت و کمک ترکیه از تروریست‌های داعش گفت: عراق بارها اعتراض خود را علنا اعلام کرد و تا آنجا که من اطلاع دارم رفتار ترکها در حمایت از تروریست‌های داعش بوده است. 

سردار رمضان‌شریف درباره حساسیت‌های دولت سوریه و عراق نسبت به ترکیه بیان کرد: عراقی‌ها براساس ادعای تاریخی ترکیه نسبت به بعضی موضوعات در جغرافیای سوریه و عراق حساسیت دارند و آنها با تکیه بر توانمندی‌های خود، دوستان و همراهان صادق‌شان نسبت به ورود و عدم ورود برخی کشورها موضع می‌گیرند. 

سخنگوی سپاه پاسداران در پاسخ به این سوال که آیا ورود ترکیه به عراق را تجاوز می‌دانید، اظهار کرد: این بستگی به موضع دولت عراق دارد و اگر دولت عراق این را تجاوز بداند ما هم قطعا این اقدام را تجاوز می‌دانیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.